…μας οδηγείτε στο φως…

Τα «Μαθήματα στο σκοτάδι» στα νησιά του Ιονίου

Ζάκυνθος

Τα «Μαθήματα στο σκοτάδι» με την έναρξη της σχολικής χρονιάς ξεκίνησαν το κινηματογραφικό τους ταξίδι στις απομακρυσμένες και απομονωμένες περιοχές της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας, ελπίζοντας μαζί με τα παιδιά να φωτίσουν λιγάκι το σκοτεινό σκηνικό της εποχής μας.

Τον Οκτώβριο επισκέφθηκαν τέσσερα νησιά του Ιονίου πελάγους, όπου πραγματοποιήσαν 28 εκδηλώσεις (προβολές ταινιών, αναλύσεις, επιμορφωτικές συναντήσεις) που παρακολούθησαν περίπου 2300 παιδιά νηπιαγωγείων, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και 200 εκπαιδευτικοί και γονείς.

ΠΑΞΟΙ

Πρώτος προορισμός ήταν το όμορφο ακριτικό νησί των Παξών, όπου το Σάββατο 13 Οκτωβρίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δήμου, πραγματοποίησαν μια απογευματινή προβολή της βραβευμένης από τον Ο.Η.Ε. για το δικαίωμα του παιδιού στην εκπαίδευση ταινίας «Το Σκασιαρχείο», και δύο μικρού μήκους ταινιών που γυρίστηκαν στην Κόνιτσα κατά τα θερινά κινηματογραφικά μας εργαστήρια. Ακολούθησε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς για τον Κινηματογράφο και την Εκπαίδευση στην Ελλάδα σήμερα όπως και για την εκπαιδευτική σημασία των κινηματογραφικών εργαστηρίων.

Ακόμη την Δευτερα 15 Οκτωβρίου, πραγματοποίησαν τις προβολές και αναλύσεις των ταινιών «Πετώντας στα τυφλά» για τα παιδιά του Γυμνασίου, και «Fighter» για τα παιδιά του Λυκείου, ενώ την Τρίτη 16 Οκτωβρίου πραγματοποίησαν τις προβολές και αναλύσεις των ταινιών «Το παιδί που ήθελε να γίνει αρκούδα» για τα παιδιά του νηπιαγωγείου & τα μικρότερα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου, και της ταινίας «Βάλο» για τα μεγαλύτερα παιδιά του Δημοτικού.

Παρακάτω σκίτσα των παιδιών του νηπιαγωγείου Παξών

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Η κα. Πέπη Λυχνού, εκπαιδευτικός Β-θμιας εκπαίδευσης μας έστειλε τις εντυπώσεις της από την επίσκεψή μας εκεί:

«Στα μέσα Οκτώβρη 2012, οι μαθητές των Παξών όλων των ηλικιών από το νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο και οι δάσκαλοί τους είχαν μια μοναδική εμπειρία για τα δεδομένα του τόπου μας. Απόλαυσαν ταινίες φτιαγμένες ειδικά για παιδιά σε περιβάλλον που έμοιαζε με κινηματογράφο.

Και πρόκειται για μοναδική εμπειρία για περισσότερους από έναν λόγους. Ίσως στην εποχή της εικόνας, της τηλεόρασης, του διαδικτύου η αξία αυτής της προβολής ταινιών να μην είναι αμέσως ορατή. Όμως, στη συγκεκριμένη περίπτωση τα παιδιά παρακολούθησαν ταινίες που απευθύνονταν πρώτιστα στις ηλικίες τους και άρα ανταποκρίνονταν στη
δική τους ψυχοσύνθεση, ενδιαφέροντα, ευαισθησία και φαντασία, πράγμα και δυσεύρετο και όχι εύκολα ελεγχόμενο, όταν τα παιδιά μας περιπλανώνται στον κόσμο της εικόνας και του ήχου μέσω της νέας τεχνολογίας.


Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα περισσότερα παιδιά των Παξών δεν είχαν βρεθεί ποτέ ως τώρα σε κινηματογράφο με δεδομένο ότι το νησί μας δε διαθέτει χώρο για προβολή ταινιών. Έτσι, ενώ για τα περισσότερα ελληνόπουλα λείπει η κινηματογραφική παιδεία, στη δική μας  περίπτωση έλειπε ακόμα και  η -έστω και μια φοράς- εμπειρία παρακολούθησης ταινίας σε κινηματογράφο. Σημαντική δε ήταν και η συζήτηση που ακολουθούσε την κάθε προβολή μέσα από την οποία οι ίδιοι οι μαθητές καθοδηγούμενοι με τις κατάλληλες ερωτήσεις ξεκαθάριζαν στοιχεία της υπόθεσης ή τα μηνύματα της κάθε ταινίας οδηγώντας τους σε προβληματισμό. Με μια πρώτη ματιά αυτό φαίνεται ότι είναι και το αυτονόητο χωρίς όμως, να συμβαίνει πάντα, γιατί ο σύγχρονος νέος είναι εξοικειωμένος με την εικόνα όχι όμως και με την αποκωδικοποίηση των μηνυμάτων της.

Από την άλλη, τα παιδιά ενημερώθηκαν για το Φεστιβάλ Ολυμπίας, έναν θεσμό που αγνοούσαν- για τη δράση της camera zizanio, για τη δυνατότητα συμμετοχής τους σε κινηματογραφικά εργαστήρια και αμέσως εκδήλωσαν ενδιαφέρον για αυτό το άγνωστο σε αυτά είδος τέχνης.


Δε θα μπορούσα να μην αναφέρω ότι η εμπειρία αυτή υπήρξε σημαντική και για μας τους εκπαιδευτικούς που παρακολουθήσαμε μαζί με τους μαθητές μας τις ταινίες και παρατηρήσαμε τους μαθητές μας και σε ένα άλλο περιβάλλον από αυτό της τάξης με τους περιορισμούς της. Εκτός αυτού, φαίνεται ότι ο κινηματογράφος και συγκεκριμένα ο νεανικός και παιδικός θα μπορούσε να γίνει εργαλείο στα χέρια μας και να εξυπηρετήσει πολλαπλά τους στόχους του εκπαιδευτικού μας συστήματος.Η συνειδητοποίηση της ύπαρξης αυτού του μέσου και η ανάγκη εκπαίδευσής μας στη χρήση του ίσως είναι η αρχή.

Και βέβαια αξίζει να πω δυο λόγια και για την προβολή της ταινίας «Σκασιαρχείο» που έδωσε την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων του νησιού να βρεθούν ένα βράδυ στο ίδιο χώρο, να απολαύσουν μια εξαιρετική ταινία αλλά και να κουβεντιάσουν και να ανταλλάξουν απόψεις ή να θέσουν τον προβληματισμό τους για σημαντικά εκπαιδευτικά θέματα.

Μετά από αυτές τις σκέψεις, λοιπόν, μια τέτοια εμπειρία όχι μόνο θα τη συνιστούσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς περιοχών απομονωμένων και αποκομένων από τα τεκταινόμενα των πόλεων αλλά και θα την επαναλάμβανα.»

Σκίτσα παιδιών νηπιαγωγείου Γαίου Παξών

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

ΛΕΥΚΑΔΑ

Δεύτερος προορισμός ήταν το νησί της Λευκάδας. Εκεί στην αίθουσα εκδηλώσεων του Πολιτιστικού Κέντρου του Δήμου, από την Τετάρτη 17 Οκτωβρίου έως και την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου πραγματοποίησαν προβολές και αναλύσεις των ταινιών «Το παιδί που ήθελε να γίνει αρκούδα» για τα μικρότερα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου, «Πετώντας στα τυφλά» για τα μεγαλύτερα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου, και «Fighter» για τα παιδιά του Λυκείου ενώ παρουσιάστηκαν επίσης ορισμένα μικρού μήκους ντοκιμαντέρ για το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους και για την Camera Zizanio.

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ

Τρίτος προορισμός ήταν το νησί της Κεφαλονιάς, όπου την Δευτέρα 22 Οκτωβρίου στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Δημοτικού Σχολείου του Πόρου Κεφαλονιάς, πραγματοποιήθηκε η προβολή της ταινίας κινουμένων σχεδίων «Το παιδί που ήθελε να γίνει αρκούδα» για τα παιδιά του νηπιαγωγείου και τα μικρότερα παιδιά του Δημοτικού Σχολείουκαι για τα μεγαλύτερα παιδιά η προβολή της βραβευμένης ταινίας «Άλματα».Παράλληλα έγινε παρουσίαση και ανάλυση των ταινιών σε μια συζήτηση-παιχνίδι ερωταπαντήσεων με τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς και προβολή μιας ταινίας για το «Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για παιδιά και νέους».

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Ακόμα την Τρίτη 23 και την Τετάρτη 24 Οκτωβρίου στην Δημοτικό Θέατρο «Κέφαλος» στο Αργοστόλι πραγματοποιήθηκαν οι προβολές και αναλύσεις των ταινιών «Το παιδί που ήθελε να γίνει αρκούδα» για τα μικρότερα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου, «Πετώντας στα τυφλά» για τα μεγαλύτερα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου, και «Fighter» για τα παιδιά του Λυκείου. Επίσης έγινε και μία επιπρόσθετη απογευματινή προβολή της ταινίας «Το Σκασιαρχείο» με ελεύθερη είσοδο για το κοινό και μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς για τον Κινηματογράφο και την Εκπαίδευση στην Ελλάδα σήμερα, ενώ την Παρασκευή τα «Μαθήματα στο σκοτάδι» επισκέφτηκαν το Ληξούρι Κεφαλονιάς όπου παρουσίασαν την ταινία «Το παιδί που ήθελε να γίνει αρκούδα» για τα μικρότερα παιδιά του νηπιαγωγείου εκεί.

Η κα. Αγγελική Αγγελετάκη, εκπαιδευτικός Β-θμιας εκπαίδευσης μας έστειλε τις εντυπώσεις της όπως και τις απόψεις μερικών μαθητριών της από την επίσκεψή μας εκεί και την ταινία που παρακολούθησαν:

«Αγαπητοί υπεύθυνοι για τα «Μαθήματα στο σκοτάδι», 

Καλησπέρα σας από Κεφαλονιά και από Γυμνάσιο Μεσοβουνίων!!!

Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε από καρδιάς για την ευκαιρία που μας δώσατε να  παρακολουθήσουμε την ταινία «Πετώντας στα τυφλά». Στους μαθητές μας, εφήβους της Γ’ Γυμνασίου, άρεσε πάρα πολύ η ταινία αυτή!!! Τους άγγιξε ιδιαίτερα και τους προβλημάτισε !!!

Συζητήσαμε σχετικά εντός της σχολικής τάξης και μέσα από ένα ερωτηματολόγιο που τους μοίρασα με ερωτήσεις πάνω στην ταινία και στα μηνύματά της διαπίστωσα πόσο βαθιά επηρεάστηκαν !!!

Θα θέλαμε επίσης να σας ευχαριστήσουμε για την όλη δράση και παρουσία σας !!

Με όχημα τα »Μαθήματα στο σκοτάδι» μας οδηγείτε στο φως, σε χιλιάδες μικρά φωτάκια που κρύβονται μέσα μας !!!

Να συνεχίσετε έτσι.

Με εκτίμηση, 

Αγγελική Αγγελετάκη

Εκπαιδευτικός-Γαλλική Γλώσσα »

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ «Πετώντας στα τυφλά»

Τι μας διδάσκει η ταινία αυτή; Ποιοι είναι οι δύο βασικοί άξονές της;

«Η ταινία αυτή μας διδάσκει ότι οι τυφλοί άνθρωποι δεν υστερούν καθόλου από τους υπόλοιπους ανθρώπους, γι’αυτό δεν έχουν ανάγκη από οίκτο. Οι δύο βασικοί άξονες είναι η φιλία ανάμεσα στα παιδιά και ότι δεν υπάρχει κατωτερότητα ανάμεσα στους τυφλούς και στους απλούς ανθρώπους.»ΚΟΚΚΟΛΗ ΑΣΠΑΣΙΑ – Μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου

«Η ταινία μας διδάσκει ότι τα παιδιά με κάποιο πρόβλημα δεν είναι προς λύπηση, αλλά θα έπρεπε να τα θαυμάζουμε για τα ιδιαίτερα ταλέντα που έχουν.»ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ – Μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου

«Η ταινία μας διδάσκει ότι, επειδή κάποιος έχει χάσει την όρασή του, δεν πρέπει να τον κοροϊδεύουμε, αφού, όπως είδαμε και στην ταινία, είχαν ακριβώς την ίδια καθημερινότητα με εμάς. Τέλος στην ταινία τα παιδιά βγαίνουν νικητές παρά τις δυσκολίες που είχαν, και βοηθούσαν και το αγόρι να μαζέψει λεφτά χωρίς να τον ζηλεύουν ή να του κρατάνε κακία επειδή αυτός έβλεπε ενώ εκείνοι όχι.»ΧΙΟΥΣΕΝΙ ΤΕΑ – Μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου

Τι σε συγκίνησε βλέποντας την ταινία αυτή; Τι θα κρατούσες; Τι σε προβλημάτισε; Και τι δεν σου άρεσε ή σε άφησε αδιάφορο/αδιάφορη; Γιατί;

«Στην ταινία αυτή με συγκίνησε η φιλία των παιδιών μεταξύ τους και η σχέση με τον καθηγητή τους. Η ταινία αυτή δεν είναι αποξενωτική, κάνοντας έτσι αυτόν που παρακολουθεί να νοιάζεται πραγματικά για τα πρόσωπα της ταινίας νομίζοντας ότι γνωρίζουμε τους ήρωες στ’αλήθεια.» ΚΟΚΚΟΛΗ ΑΣΠΑΣΙΑ – Μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου

«Στην ταινία αυτή με συγκίνησε ιδιαίτερα η καθημερινότητα αυτών των παιδιών, η οποία παρόλο που δεν διέφερε από τη δική μας, αξίζει το θαυμασμό μας, αφού τα παιδιά έπαιζαν μουσική, πήγαιναν σχολείο κλπ. Η ταινία ήταν πολύ ωραία, αν και θα προτιμούσα να μην έφευγε στο τέλος ο Ρώσος, και να έμενε μαζί με τους φίλους του.»ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ – Μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου

«Βλέποντας την ταινία, αυτό που με συγκίνησε είναι η σκηνή με τα παιδιά τη στιγμή που είχαν βγει στο δρόμο για να μαζέψουν λεφτά και τελικά τους τα έκλεψαν. Μου άρεσε που δεν το βάλανε κάτω και συνέχισαν να προσπαθούν για να πετύχουν αυτό που ήθελαν στη ζωή τους και τελικά αγωνίστηκαν και νίκησαν. Μάλλον αυτό είναι και το μήνυμα της ταινίας.»ΧΙΟΥΣΕΝΙ ΤΕΑ – Μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου

Βλέπεις τώρα διαφορετικά τα πράγματα σε σχέση με τους τυφλούς συνανθρώπους μας;

«Παρακολουθώντας την ταινία ‘Πετώντας στα τυφλά’ κατάλαβα ότι ένας τυφλός άνθρωπος δεν υστερεί στα δικαιώματα και στις ικανότητες από ένα κανονικό άτομο.»ΚΟΚΚΟΛΗ ΑΣΠΑΣΙΑ – Μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου

«Τώρα πια κατάλαβα πως αυτά τα παιδιά έχουν πολύ περισσότερα ταλέντα και χαρίσματα από εμάς, και ενώ πριν τα λυπόμουν, τώρα τα θαυμάζω.»ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ – Μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου

«Ναι, βλέπω τώρα διαφορετικά τα πράγματα, επειδή παλιά πίστευα ότι οι άνθρωποι που έχουν χάσει την όρασή τους, δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα σε σχέση με αυτούς που βλέπουν, ενώ τώρα κατάλαβα ότι είχα λάθος, γιατί και αυτά τα παιδιά έχουν την ίδια καθημερινότητα με εμάς (σχολείο, φιλίες, διασκεδάζουν, κλπ.)ΧΙΟΥΣΕΝΙ ΤΕΑ – Μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου

Μπες για λίγο στη θέση αυτών των παιδιών. Τι νομίζεις ότι θα έκανες εσύ; Πώς θα αντιδρούσες και πώς θα συμπεριφερόσουν;

«Αν ήμουν στη θέση αυτών των παιδιών θα ήθελα να βοηθήσω το ξένο παιδί, δεν ξέρω όμως αν θα είχα το θάρρος να βγω να τραγουδήσω στους δρόμους.»ΚΟΚΚΟΛΗ ΑΣΠΑΣΙΑ – Μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου

«Εγώ αν ήμουν στη θέση των παιδιών, πιστεύω πως θα ήμουν πολύ πιο απαισιόδοξη, ειδικά αν με αντιμετώπιζαν σαν να είμαι εντελώς ανίκανη για όλα. Πιστεύω πως δεν θα είχα τόσο θάρρος όσο αυτοί.»ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ – Μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου

«Πιστεύω ότι για κάθε άνθρωπο στην αρχή θα ήταν πάρα πολύ δύσκολα. Συνέχεια θα νευρίαζε, θα στενοχωριόταν και θα πίστευε ότι δεν έχει σημασία η ζωή. Αλλά μετά από πολύ καιρό και μεγάλη προσπάθεια θα συνήθιζε.»ΧΙΟΥΣΕΝΙ ΤΕΑ – Μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου

Τι πιστεύεις ότι πρέπει να κάνουμε για να βοηθήσουμε αυτούς τους συνανθρώπους μας; Έχεις συναντήσει ποτέ τυφλό παιδί ή ενήλικα;

«Θα έπρεπε να ευαισθητοποιηθούμε λίγο στον τομέα αυτό, χωρίς να σημαίνει ότι αυτοί οι άνθρωποι ζητούν λύπηση, απλά πρέπει να εξοικειωνόμαστε με την ιδέα της συντροφιάς ενός τυφλού.»ΚΟΚΚΟΛΗ ΑΣΠΑΣΙΑ – Μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου

«Πιστεύω ότι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να καταλάβουμε πως ουσιαστικά είναι σαν και εμάς, οπότε χρειάζονται πολύ λίγη βοήθεια, αφού τα παιδιά με ειδικές ανάγκες έχουν και ειδικά ταλέντα.» ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ – Μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου

«Πρέπει να τους βοηθάμε όποτε αυτοί μας το ζητούν και να τους συμπαραστεκόμαστε σε κάθε δύσκολη στιγμή. Εγώ έχω συναντήσει έναν ενήλικα τυφλό μια φορά στο δρόμο, αλλά και όταν ήμουν μικρή που ζούσε η προγιαγιά μου, ήταν κι εκείνη τυφλή.»ΧΙΟΥΣΕΝΙ ΤΕΑ – Μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου

Θα ήθελες να ξαναδείς την ταινία; Θα την πρότεινες σε άλλους; Γιατί;

«Θα μου άρεσε να ξαναδώ την ταινία και σίγουρα θα την πρότεινα, γιατί είναι μια ξεκούραστη ταινία χωρίς πολλές εμπλοκές, ώστε να γίνεται κουραστική.»ΚΟΚΚΟΛΗ ΑΣΠΑΣΙΑ – Μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου

«Θα ήθελα πολύ να ξαναδώ την ταινία επειδή με συγκίνησε πάρα πολύ και κατάλαβα πολλά πράγματα. Θα την πρότεινα σε όλους, για να συνειδητοποιήσουν και αυτοί κάποια πράγματα, όπως εγώ.»ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ – Μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου

«Ναι, θα ήθελα να ξαναδώ την ταινία και μάλιστα θα την πρότεινα και σε άλλα παιδιά να τη δουν, όπως και σε άτομα που πιστεύουν ότι, επειδή μερικά παιδιά έχουν χάσει την όρασή τους, δεν μπορούν να κάνουν τίποτα και τους λυπούνται.» ΧΙΟΥΣΕΝΙ ΤΕΑ – Μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου

ΖΑΚΥΝΘΟΣ

Την επόμενη εβδομάδα τα «Μαθήματα στο σκοτάδι» βρέθηκαν στην Ζάκυνθο. Εκεί ολοκλήρωσαν την επίσκεψή τους στο Ιόνιο με ένα Πενθήμερο Κινηματογραφικών Προβολών στην Κινηματογραφική Αίθουσα «Φώσκολος». Αναλυτικότερα από την Δευτέρα 29 Οκτωβρίου έως και την Παρασκευή 2 Νοεμβρίου πραγματοποίησαν εννιά προβολές και αναλύσεις των ταινιών «Το παιδί που ήθελε να γίνει αρκούδα», «Βάλο», «Άλματα», και «Πετώντας στα τυφλά» για τα παιδιά των νηπιαγωγείων των Δημοτικών Σχολείων, των Γυμνασίων και των Λυκείων ενώ παρουσιάστηκαν επίσης ορισμένα μικρού μήκους ντοκιμαντέρ για το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους και για την Camera Zizanio και συζητήθηκε η εκπαιδευτική σημασία των κινηματογραφικών εργαστηρίων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s